How to get ready for a tradeshow Comment bien se préparer à salon pour son entreprise

20160310_153124.jpg

English

Français

Learn how to prepare for an event through our experience in Cabsat.

Cabsat is an international satellite and broadcast event taking place in Dubai every year allowing the industry to gather in order to exchange, learn about new opportunities and meet in person. We were delighted to attend from the 08th of March to the 10th of March 2016.

Comment être prêt pour un salon

A travers l’expérience d’Africanet au CABSAT du 08 au 06 Mars 2016, nous vous expliquerons comment se préparer à un salon. Le CABSAT est un événement international autour des connexions par satellite à Dubaï chaque année pour échanger, saisir des opportunités et rencontrer de nouvelles personnes.

1) Getting ready

Preparation for the event included:

– Choosing, designing and ordering brochures, business cards, goodies to bring.

– Determining the communication strategy.

– Ensuring of the appropriate mind set and training of the staff attending.

– Handling the logistics: transport, accommodation, food, etc.

1) Préparation

Pour être bien préparé à type d’événement, il vous faut des brochures, présenter l’entreprise avec précision et rester ouvert à chaque opportunité.

Nos réunions nous ont permis de :

– choisir, créer et commander des brochures, des cartes de visite et des goodies à apporter.

– déterminer la stratégie de communication.

– comprendre l’état d’esprit à avoir pour profiter de chaque opportunité.

– discuter des réservations pour le logement et le transport.

2) How to fully embrace the experience?

Prior to our team departure, we made sure to arrange meetings with suppliers, clients and potential partners. These shows are extremely busy, as such it is very important to book meetings in advance not to miss out but also to allow time for spontaneous encounters, tradeshows are not your typical place to seal a deal, but you don’t want to waste a chance to do so if the opportunity arises. Walking around the premises early on the first day will help you locating the various areas and booths to avoid getting lost later on.

2) Comment profiter de cette expérience?

Nous avions au préalable envoyer des demandes de rendez-vous, pour rencontrer des potentiels clients et/ou fournisseurs. Nous avons participé à des meetings qui nous ont permis de nous faire connaître par nos concurrents et par de potentiels clients. Il vous sera difficile de réaliser directement des ventes dans ce genre d’événement, il ne faut pas pour autant refuser une occasion pour réaliser une vente. Il est préférable d’avoir une bonne connaissance des lieux, vous pouvez prendre quelques heures pour visiter le salon. Le salon est une opportunité pour voir ce que les autres entreprises proposes comme services et ainsi améliorer vos services.

3) After the event

At the end of the event, we gathered the office around the staff that attended to provide feedback and share the experience. An aftermath meeting will involve the whole team, going over the opportunities met and deciding on the next steps to take moving forward in order to capitalize on the tradeshow.

To summarize, an event such as CABSAT is an amazing opportunity that needs appropriate preparation to be fully embraced and to avoid being overwhelmed by its potential. Afrikanet expresses its gratitude to everyone attending the show, we look forward to hearing from you, and to the incredible staff behind CABSAT 2016 see you next year!

3) Après événement récapitulatif

Une fois l’événement terminé, nous nous sommes rassemblés pour expliquer le déroulement de l’événement. Cette réunion est importante car elle permet de faire le point sur la situation de l’entreprise par rapport à son secteur d’activité, d’envisager une amélioration des services et de la préparation à un salon de ce genre.

En résumé, CABSAT était une expérience très intéressante et Afrikanet remercie toutes les personnes qu’elle a pu rencontrer pendant ce salon.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s